Fortsätt till huvudinnehåll

Rapport v. 25

Det vart en sen rapport från förra veckan. De var ju kortvecka pga midsommarfirande. Själv var jag uppe i Leksand och firande med släkten.
Vi var som alla andra där och såg stångresningen i Gropen och såklart bårfärden.




Men tillbaka till rapportsummeringen. Veckan bjöd på blandade skurar. 13/25 bolag gick plus.

Plus bolag
Beijer Alma, Beijer Ref, Eolus Vind, Hemfosa, Industrivärden, Investor, KnowIt, Latour, Lundbergs, Nibe, SKF, Sweco och Thule.

Fem bästa var
SKF +8.15%
Eolus Vind +6,74%
Beijer Ref +5,89%
Thule +3,67%
Investor +3,55%

Fem sämsta var
Acucort -8,46%
Addnode -6,05%
S2medical -3,28%
Intervacc -2,56%
SkiStar -2,27%

Portföljen landa på -0,43% medans SIXRX pungsparka mig med +1,90%

Men YTD ligger jag fortfarande före med +29,32% mot SIXRX +21,29%

Portfölj värdet ligger på 228200 kr. Belåningen ligger förnärvarande på 6% (15975 kr)

Det vart lite köp och sälj denna vecka. Sålde halva innehavet i Eolus vilket motsvarar 65 st aktier. Sen sålda jag 6 st i Investor med. Pengarna från försäljningen låg inte och vila allt för länge. Köpte nämligen 50 st i Resurs, 15 st i Pandox och 24 st i Sagax.

Varför sålde jag halva Eolus? Jag tycker att den har gått upp mkt på kort tid. För mig är den upp runt 70% så jag plocka hem halva vinsten och fördela ut det på andra mindre mer behövande bolag i samlingen. Går värderingen ner så kommer jag köpa in mig mer för jag tycker det är ett vettigt bolag som ligger i tiden.

Var uppe på ATH en kort sväng under veckan men det gick fort över.

Ses på lördag igen för en ny uppdatering. Då kommer även en uppdaterad Excelfil.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

De vart en blogg iaf...

Då fick det bli en blogg iallafall, trodde jag skulle klara mig med att använda Twitters alla funktioner men tillslut gick det inte när jag ville visa vin portföljstatistik med allt som de innebar. Så nu får de bli här istället. Upplägget som kommer bli är att iallafall minst en gång per vecka framför allt på helgen uppdatera excelarket och visa hur veckan gått och vilka köp och sälj jag gjort samt eventuellt lite bolags info. Så då summerar vi denna veckan på börsen då, v.23 snart halvvägs in i detta år. Det vart en bra vecka, endast 4 av 25 bolag visade minus siffror. De som visade minus var Swedol, S2 Medical, Instalco, Acucort. 3 bolag rider på en 5 veckors våg av positiv utveckling, dessa är Castellum, Eolus vind och Hemfosa. Om de inte vore för att Beijer ref råka ut för en negativ vecka för 2 v sedan så hade dom haft 10 veckor med positiv utveckling. Portföljen gick +2,82% denna vecka medans mitt jämförelseindex Sixrx gick +1,95% Totalt detta år ligger jag +26,98%

Veckorapport v.24

Då är ännu en vecka över och de vart en bra vecka, var uppe på ATH efter stängningen på torsdagen. Tyvärr höll de inte i sig så länge utan efter stängning på fredag så hade portföljen sjunkit -0,04% och var inte längre på ATH. Summering av v.24 6/25 bolag visade minus denna vecka. Dessa var Acucort, Beijer Alma, Beijer Ref, Nyfosa, Resurs och S2 Medical. Varav S2 medical var sämst med en nedgång på -3,82%. På plussidan har vi endast ett bolag som inte gick upp över 1%. Min topp fem denna vecka är från 1-5 - Nibe +6,53% - Sagax +6,32% - SkiStar +6,28% - Addnode +3,63% - Hemfosa +3,58% Portföljen är +2,28% el 5571,25 kr medans SIXRX är +1,67% Andra veckan i rad jag är bättre än index. Totalt för i år så är jag +29,87% el 52768 kr. Totalt är portföljen värd 229275 kr. Vilka bolag rider på positiva trenden jo Castellum och Hemfosa har nu 6 plus veckor i rad. Eolus vind har 7 plus veckor i rad. För att se hur det har gått för alla mina bolag så klicka på länken oc

Rapport för v.26 samt hela halvåret

Ett halvår har gott och det har gått bra för portföljen. Men vi börjar med v.26 Ännu en minus vecka, sixrx slog med med låga 0,05%. Men jag leder över halvåret så jag är nöjd. En sämre måndag för mina bolag, endast 9/25 bolag visa plus. Se vilka i länken nedan. Fem bästa denna vecka var: Addnode +4,41% S2 Medical +2,17% Resurs Holding +1,75% Eolus Vind +1,21% Pandox +1,18% Fem sämsta denna vecka var: SkiStar -11,47% Hemfosa -5,08% AcuCort -4,95% Latour -3,46% Thule -3,37% Vad har vi för pågående positiva trender då? Vi har långköraren Eolus vind  som är inne på sin 9:e vecka med plus. Lundbergs är inne på sin 5:e vecka och SKF är inne på sin 4:e vecka. Vi får se hur långe Eolus håller sin positiva trend. Jag sålde halva innehavet där förra veckan för att plocka hem lite vinst. Planerar att gå in i den igen när den kommer ner på lägre nivåer. Det vart 5000 kr till nysparande denna vecka och dem gick in i kredit depån för att minska ner den för att nå ner till 0% gr